fredag 10 april 2015

MRH - När elräkningen är en positiv överaskning

MyRunningHeart:
Det är inte ofta elräkningen är en positiv överaskning.

Oftast är det som vanligt, med en liten topp i december och januari för julbelysningen och annat tingel-tangel. Jag har de sista åren försökt vara mindre miljö-ovänlig genom att byta till energilampor men det har inte gett några märkbara skillnader i min el-förbrukning. Men nu har något verkligen hänt!

Jag köpte ny kyl/frys i november och snacka om att elförbruknignen har gått ner. Innan bytet hade jag en månadsförbrukning på cirka 150KWh och nu har jag cirka 70KWh. Det betyder att jag sänkt min elförbrukning med cirka 80KWh per månad (1000KWh per år) på att byta ut kyl/frys. Min nya kyl/frys är specificerad att dra 20KWh per månad (244KWh per år). Det betyder att den gamla drog cirka 100KWh per månad. Det gör att jag har sänkt min elkostnad med drygt 80kr per månad. Det är inte illa det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar