onsdag 25 februari 2015

MRH - Jag har bokat plats på SJ

MyRunningHeart:
Jag har bokat plats på SJ för första gången på cirka fyra år.

Av olika anledningar (bedrägeriaktigt beteende där SJ sålt mig biljetter till icke existerande avgångar, evakueringar från stickspår i Barva, usel kundhantering, usel informationsförmedling, legitimationskrav för biljetter och sist men inte minst risken att inte komma fram) har jag valt att åka bil även om det på pappret varit krångligare än tåget. När man tar bilen är det avsevärt enklare, mer förutsägbart, billigare och mindre påfrestande än att resa än med SJ. Talesättet "Det går som tåget" har ju SJ verkligen gett en negativ innebörd. Men, nu har jag återigen lagt mitt öde för en helg i SJ:s händer. Jag bävar men hoppas det blivit bättre än det var sist...