fredag 22 augusti 2014

Nya tider, nya webbprojekt!

Jag har haft den här bloggen i drygt sex år nu, första inlägget skapades i april 2008, och det har gått bra tycker jag. Lite upp och ner i aktiviteten men det har inte varit meningen att vara superseriös. Dessutom ligger ju hela web-platsen på Googles bloggertjänst Blogger (aka. Blogspot) så man har inte superbra kontroll över det hela, men det är väldigt enkelt att komma igång och underhålla.

Nå! Till saken, för att inte dravla för mycket ;) Jag håller på att starta upp en "riktig" webb-plats/blogg-portal. Hittills har jag äntligen kommit på ett namn, vilket slit! och det blev MyRunningHeart.com. Som sagt inte mycket där än. Framförallt har jag bokat upp namnet, hittat ett bra webb-hotell, GoDaddy, och insett att man ska köra WordPress, vilket GoDaddy har en bra tjänst för dessutom.

Min plan är att göra en mer proffesionell webb-plats som inte är lika personligt inriktad som den här och mer fokuserad ämnesmässigt. Löpning, relaterade sport-prylar och aktualiteter. Dessutom tänkte jag försöka få ur mer ekonomiskt ur det hela. För tillfället kommer inget från blogg-sidan (reklamen på här bloggen åker ut) men det rinner in cirka 70kr per månad från YouTube-klippen. Så förvänta er mer YouTube, det är en riktigt bra intäktsplatform om man hittar en nish med stor publik. Dock så är det rätt mycket mer jobb att producera video jämfört med bloggandet.

Den här bloggen kommer att fortsätta, om nån undrar, och kommer även fortsättningsvis vara relativt personlig, oregelbunden och rörig i sitt innehåll. ;)

Det kommer nog nått roligt ur det här.  Stay awsome!


P.s.
Jag persade på Bellmanstafetten. 5km på 21m25s, sjukt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar