söndag 4 maj 2014

Stockholm Marathon

Nu är det bara 4 veckor kvar till Stockholm Marathon och idag var det provlöpning av banan för de som ville. Och det ville jag ju!
Jag hängde på 4:15 gruppen (som i 4h15m på maran) och vi siktade på att hålla träningsfarten 6m20s per km. Det gick aningen saktare än det (det blir massa små stopp i stan) men det gick iaf. alldeles utmärkt att springa de 26 kilometrarna så jag känner mig riktigt laddad inför maran.

Tack till Team Stockholm Marathon för en fantastiskt träningsrunda, det var superkul och massa trevligt folk!



Sen fick jag nöjet att springa ett par varv på Stockholm Stadion! Det blev inga snabba varv, får bli det nån annan gång. Det var riktigt kul att få testa banorna!



Jag sprang här på mittenbanan och som syns skulle det inte skada med lite fler mätpunkter i kurvorna från GPS-klockan (Garmin Forerunner 220) men längden blev ändå riktigt bra, mittenbanan är ju ett par meter längre än 400m (ca. 10m längre skulle jag tro).

Är supertaggad för Maran nu!
Kommer gå riktigt bra tror jag och det borde bli nånstans runt 4 timmar från start till mål.

Men! innan maran blir det ett par träningsrundor till, bland annat Göteborgsvarvet om två veckor. *hehe*

Ses i spåret, på banan, i skogen eller på loppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar