fredag 20 december 2013

Ny Garminklocka!

En ny GPS-klocka från Garmin har landat i min brevlåda. Det är Garmin Forerunner 220 HRM (som i "Heart Rate Monitor"), som jag berättade om för ett tag sedan.

Jag har inte hunnit testa den ordentligt än testat den lite nu och den är väldigt lätt och smidig, pulsbandet är mycket bättre än mitt gamla och den är mer användarvänlig är föregående modeller. På grund av att klockan är så lätt så känns den ganska plastig, men det kan man leva med. Sedan bidrar armbandets länkning till smidighetskänslan också. Stort plus!

Skärmen är lätt att läsa av och pulsbandet har stegräknare så man får kadens i statistiken, riktigt bra.

Ett minus får den dock för att Bluetooth-anslutningen bara fungerar med iPhone än så länge. *morr*

Än så länge kan jag inte avgöra hur bra batteritiden är men den är defenetift inte dålig. Det är dessutom lätt att stänga av GPS:en manuellt. Standby-tiden verkar mycket bättre än Garmins tidigare GPS-klockor. Själva anger de 6 veckors stand-by och stämmer det är det ju helt ok. Då blir inte stand-by-tiden avgörande för total batteritid, vilket varit fallet med tidigare modeller som bara klarat sig ett par dagar på hyllan.

Kolla in min genomgång av den. (Lite tråkig, det medger jag, men intressant för er som är intresserade av sånt här...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar