söndag 16 december 2012

Vintersport!

Vintern är här med besked (förvisso på plussidan idag men, men). Vad innebär det då? -Jo, vindersport!

Årets nya tillskott på mitt pryllager är ett par nya off-road-pjuck som jag dubbat och ett fullt kit med längdskidor (typ 2 månader kvar till Vasaloppet Öppet spår).

Adidas Riot 4 med BestGrip dubb.

Atomic Vasarace Classic (kan ju inte bli fel...)
Efter idogt vallande, som faktisk inte var så svårt som jag befarat, så gav jag mig idag ut i Ågestas spår (som är helt fantastiska) och skidade. Det är som sagt plusgrader. Jag har vallat för minusgrader. Att säga att jag hade 0 (noll) fäste är inte en överdrift. Behöver skaffa en vallaburk till alltså, för plus. Så det var kanske inte så lätt att valla trotsallt. Men! Jäklar i min lilla låda vilket glid jag hade. Där hade jag verkligen lyckats. Riktigt kul!

En erfarenhet efter skidturen är att jag verkligen behöver träna på skidåkningen. Musklerna som används vid stakning är helt obefintliga och skidtekniken behöver förbättras. Vilken tur att det är så mycket snö i år och att det är en så rolig sport då!  ;)

Skidturen


P.s.
Clas Ohlssons resestrykjärn för 199Kr funkar utmärkt att valla skidor med, "Vallajärn" kostar annars 450-800kr.