lördag 15 september 2012

Vilket lopp!

Stockholm Halvmarathon var störtskönt!

Boyah!

Loppet flöt på riktigt skönt och det blev aldrig riktigt jobbigt (fast 17-19km var kämpiga). Trots den lugna sköna ansatsen persade jag på halvmara-distansen med drygt tre minuter(!) och kom i mål på 1h52m24s. Härligt som bara den! Vädret var perfekt och banan mycket behaglig. Det kändes som det var mycket lättare än Göteborgsvarvet men troligen har det mest att göra med att jag är bättre tränad på distansen nu än jag var i våras.

DN har laggt upp ett gäng bilder från loppet. Bland annat en stilstudie i hur man går på toaletten fort som f..n, riktigt bra! ;)

I sammanhanget kan jag rekommendera ett par saker:
* Inte för att vara partisk, men... Adidas gör bästa löparskorna! ;)
* Gel, it's the shit! Har hittils bara testat Vitargos gel. Ger riktigt bra energitillskott på ett mer utdraget sätt än sportdryck. Man måste dock ha med vatten, för gelen är seg som... hmmm... sirap. Finns en överhängande risk att det fastnar i gommen alltså om man inte har nått att skölja ner det med.
* Nathan vätskebälte är riktigt bra. Jag köpte ett "Speed 3" men tog ganska omgående bort den tredje, främre, flaskhållaren eftersom den inte funkade bra.

Banan