söndag 13 maj 2012

Göteborgsvarvet

Jag klarade det!


Göteborgsvarvet alltså. Jag lyckades dessutom ta mig runt på min måltid, under 2 timmar. Sluttiden blev raska 1h55m10s. Riktigt bra tycker jag själv! Jobbigt var det i alla fall.
Loppet var defenetift roligt men jag var på tok för nervös och fokuserad för att faktiskt kunna njuta av det hela ordentligt. Så här i efterhand är jag defenetift nöjd med prestationen men skulle vilja göra om det för att uppleva stämningen och loppet i sig mer och då köra lugnare så sista 5km gör mindre ont.

Det var roligt att springa en halvmara, 21km, och det som framförallt var roligt var att det var en riktig utmaning. Jag är alldeles för bekväm med milen för att den ska vara någon egentlig utmaning längre. Visst, man måste alltid träna för att prestera efter sin målsättning men den är "säker mark" så att säga. Lutar starkt åt att anmäla mig till Stockholm halvmarathon i höst. Det tror jag skulle vara roligt och nu när jag har gjort halvmaran en gång vet jag att det går och är bekvämare med distansen. Vi får se...

Några bitar av Göteborg också...


Detaljerna