fredag 16 mars 2012

BestGrip re-visited

Som jag berättat tidigare så dubbade jag mina löparskor med BestGrip-dubbar. Nu har jag kört en hel säsong med dem och kan med glädje säga att de får mycket högt betyg, de har fungerat utmärkt.
  • De har gett fantastiskt grepp utan att störa.
  • De har suttit fast ordentligt.
  • De har hållt och håller flera säsonger till.
  • Och, de var mycket prisvärda.
Enda "nackdelen" med dem är att de var ganska svåra att ta bort. Skorna klarade sig helt ok i alla fall.
I mitt fall satte jag dem på ett par vanliga löparskor. Det känner jag fungerade bäst när det är blandat barmark och is. När det är mer snö så skulle ett par trail-skor funka bättre som bas.
Jag är mycket nöjd med Bestgrip och kommer köra med dem även nästa vinter!

 

BestGrip efter en säsongs användning. Det syns att dubben i mitten gör sitt jobb, stålet runt om orkar inte med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar