söndag 8 maj 2011

Awsomness!

SpringCross-loppet gick as-bra!

Jag sprang de 12km:arna på 68m19s, skitbra tycker jag! Dessutpom höll jag mig till ett tempo som var bekvämt och skönt, tog inte ut mig alls egentligen. Kilometer 7-9 var klart jobbigast. Vid 10-km:s markeringen fick jag värsta kicken så de sista två kilometrarna var hur bra som helst. Kändes som jag kunnat fortsätta i en mil till utan problem. :)
Placeringen är dock inget att hurra över. Startfältet var grymt tufft, jag kom på plats 574 av 739 i 12km-herr-klassen, typ sist alltså. Men vad gör det när det ändå gick as-bra!

Banan var grymt rolig att springa. Kuperat som attans, så knän och fotleder fick jobba hårt. Emellanåt var det iaf. sköna transportsträckor att vila på. Vädret var dessutom helt fantastiskt, +18 C och strålande solsken.

Idag känns det förvånansvärt bra i kroppen. Visst lite känningar i knäna efter alla backar och lite öm i vaderna, men inget egentligen att klaga på.

Bilder från eventet finns här: - SpringCross bilder -

Här springer jag i mål!
(2:a personen, med blå tröja och svarta byxor)


Banan:

2 kommentarer:

  1. Ah nu har jag sett dig på "TV"

    SvaraRadera
  2. Va!? Nu blev jag intresserad! Menar du klippet ovan eller nått annat? Länk?

    SvaraRadera