fredag 11 juni 2010

Fredag

Så, idag bär det av norrut till Gävle för Fjällräven Halv Classic. Väderet ser ut att bli uruselt men det gör inget, kommer bli härligt ändå.

Upptäckte till min stora förtjusning att gänget bakom Mammas nya kille, de kallar sig tydligen Humorgruppen Klungan, har gjort en Tv-serie som börjar på måndag. Den heter Ingen bor i skogen och om du gillar ur-flippad norrländsk humor så bänka dig framför Tv:n på måndag 21:30 med SVT2 påslaget. Jag kommer defenetift att göra det. Se trailers.

Sen som en liten krydda inför sommaren så vill jag tippsa om bloggen Sailing Ursa Minor. Det är en resedagbok, fast tyvärr uppdaterar de sig lite för sällan för att kallas dagbok egentligen. Jaja, det är Hasse och Eva som seglar ner till Canarieöarna och det verkar grymt! Personligen skulle jag aldrig komma på idén eftersom jag blir sjösjuk bara av att se en båt över 30 fot. De har i detta nu precis passerat Danmark om kommer närmsta tiden ta sig längs kusten ner genom Nordsjön (vad jag förstått iaf...).

Trevlig helg och ut i regnet med er, det är underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar