onsdag 9 juni 2010

Fjällräven Halv Classic

Nu är det snart dax. I helgen är det Fjällräven Halv Classic!

Ryggsäcken är i princip redan packad och maten förberedd, bara ett par småsaker kvar att ordna. Tyvärr ser vädret ut att bli en repris från förra året, regn och rusk allstå. Men i år så har jag laddat upp med en ny regnjacka (Haglöfs Thunder Jacket) så det kommer inte röra mig i ryggen om det blir oväder.

Årets största förberedelse är annars maten. Jag kör med burkmat (om nån kommer ihåg så tål jag inte frystorkat särskilt väl). Det blir Felix Ravioli till lunch på lördag och Felix Gulaschsoppa till lunch på söndag. Båda fungerar utmärkt och har passerat empiriska tester (jag har provätit och de är riktigt goda båda två, speciellt Gulaschen). Sen har jag laddat med Flap Jacks energikakor, choklad och lite annat. Kvar att lösa är dock problemet med kvällsmaten på lördagen. För tillfället funderar jag och JN på att köra med pasta och "Carbonara på påse" men inget är spikat. Skulle vara trevligt med nått fint och fräscht.

Mattips tas gärna emot och håll tummarna för att det blir bra väder, kul kommer det att bli i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar