lördag 10 april 2010

Löpning

Nu är löpsäsongen verkligen igång.

Nya skor på fötterna, barmark och en cool pryl på armen. Kan det bli bättre?!?

Skämt och sido, till allvaret. Nya skor är inhandlade (på Löplabbet). Det blev ett par Adidas "Supernova Sequence 2 M" och efter en löprunda med dem så är jag mycket hoppfull. Inga känningar av knä- och vadproblemen i högerbenet som mina tidigare skor gav mig. Håller tummarna för att det fortsätter så.



Sen har jag fått igång "Buddy Runner" så kolla in på min statussida för att se hur jag ligger till. Än har jag inte fått till det till 100% men till 95% i alla fall. Jag har insett att man måste vänta en stund så GPS:en kommit igång ordentligt innan man börjar springa, annars blir det mycket fel under första kilometern.
Jag har en genomsnittstid på cirka 5m20s per kilometer och det ger en mil-tid på dryga 53 minuter så jag verkar ha hållit konditionen helt ok trots vinter och skadat högerben. Skönt!
>buddyrunner.com/johan.andersson.78<

Och, så var det ju barmarken... Visst är den bar, men det är översvämningar istället för snö så man får kryssa mellan sjöarna och anpassa löprundorna efter det. Hoppet om en fin löpsäsong är i alla fall stort och några mål finns utlagda längs vägen så jag har några löpträffar att se fram emot.


Eventkalender 2010:

* Maj, 27:e (torsdag): Scaniamilen i Södertälje, 1 mil:s löplopp.
* Juni, 12-13:e (lördag-söndag): Fjällräven Halv Classic i Gävle, 5.5 mil:s vandring.
* Augusti, 14:e (lördag): Midnattsloppet i Stockholm, 1 mil:s löplopp.