tisdag 3 juni 2008

Göteborgstripp och en löpvända

I helgen var jag på en tripp till Göteborg. Om du var i krokarna och råkade se ca. 400 pirater på en pir på norra älvstranden på fredagskvällen/natten så är chansen stor att en av de du såg var jag. Var kul som bara den och Göteborg visade sig från sin absolut bästa sida. Det var varmt ända till två på natten, och säkerligen senare också.

Vi var ett gäng som bodde på det trevliga hotellet "Hotell Villan" på norra älvstranden. Vi fick frukostunderhållning på lördagsmorgonen också. När vi satt ute på piren och åt frukost, beskådade Göteborg och vårdade våra ömma huvuden hamnade vi mitt i upptakten till "West coast poker run 2008". Massa stora fina båtar och massa annat hålligång som dök upp, klart underhållande.


Efter helgens eskapader behövde kroppen en rejäl utrensning. Så, i måndags blev det en 5km:s runda. Det gick förvånansvärt bra, all mat under helgen måste gett en rejäl energiuppladdning. Tiden blev 25m13s, bäst hittills alltså och ändå hade jag rätt mycket mer att ge. Det är skönt att springa. Jag har haft svårt för det förr så det är kul att det funkar bra.